Крижак Тетяна Федорівна
В Новосілківській загальноосвітній школі працюю з 2001
року
Стаж
педагогічної роботи – 16 років
Кваліфікаційна
категорія – вища
Педагогічне
звання – вчитель-методист
Державні нагороди, відзнаки (рік
нагородження)
v Почесна грамота
відділу освіти Макарівської
райдержадміністрації, 2004р.
v Подяка верховного отамана Міжнародної громадської
організації «Українське козацтво», 2006
рік;
v Подяка виконавчого
комітету Новосілківської сільської ради, 2006 рік;
v Почесна грамота
відділу освіти Макарівської
райдержадміністрації, 2006рік;
v Почесна грамота
відділу освіти Макарівської райдержадміністрації, 2007рік;
v Грамота
Макарівської райдержадміністрації, 2009 рік;
v Почесна грамота
відділу освіти Макарівської райдержадміністрації, 2010рік;
v Грамота головного
управління освіти і науки київської державної адміністрації, 2010 рік;
v Диплом головного
управління освіти і науки, Київської державної обласної адміністрації, 2010 рік;
v Диплом міністерства
освіти і науки України, інституту проблем виховання аккадемії педагогічних наук
України. 2010 рік;
v Подяка відділу
освіти Макарівської держадміністрації, 2010 рік;
v Подяка виконавчого
комітету Новосілківської сільської ради, 2010 рік;
v Подяка відділу
освіти Макарівської держадміністрації, 2011 рік;
v Подяка відділу освіти
Макарівської держадміністрації, 2012 рік;
v Грамота головного
управління освіти і науки Київської обласної державної адміністрації, 2012 рік;
v Диплом видавництва
«Шкільний світ», газети Початкова освіта, 2012рік;
v Грамота
Святошинського районованого товариства «Богунський полк Українського козацтва»,
2013 рік;
v Подяка головного
управління освіти і науки Київської обласної державної адміністрації,2014 рік;
v Грамота Львівської
міської громадської організації «Львівський інститут освіти», 2014 рік;
v Грамота Львівської
міської громадської організації «Львівський інститут освіти», 2015 рік.
Географічна
наука покликана формувати комплексне уявлення про Землю, виховувати бережливе
ставлення до природних ресурсів планети, любов до рідного краю.
В своїй педагогічній діяльності на
перше місце ставлю
завдання становлення ситуації успіху для всіх вихованців.
Мета – максимально розкрити творчий потенціал
кожного учня.
Тактика – співпраця, основана на довірі та
повазі до особистості.
Позиція вчителя – вміння зрозуміти індивідуальність, забезпечити умови для
розвитку творчих здібностей.
В процесі викадання навчальних
предметів та у виховній позакласній роботі активно впроваджую
інноваційні педагогічні технології , що
потребує усвідомлення вчителем необхідності інноваційної діяльності,
готовності до творчості, до подолання невдач та перешкод.
Велике значення надаю пошукам
шляхів полегшення і конфортного сприйняття програмового матеріалу, тому
особливу увагу звертаю на здоров’я зберігаючі гармонійні методи навчання.
Впроваджую в навчально-виховний процес школи ІІ ступеня МТП «ПіснеЗнайка», курс
«Зелений пакет». Являюсь керівником творчої групи вчителів школи по
впровадженню в навчальний процес здоров’ зберігаючої МТП «ПіснеЗнайка».
Розробила програму факультативного курсу
«ПіснеЗнайка» про Всесвіт та оболонки Землі», підготувала посібник
«Методичні рекомендації до впровадження МТП «ПіснеЗнайка»в навчальний процес
школи ІІ ступеня.
Приділяю належну увагу роботі з
обдарованими та здібними дітьми. Мої учні призери ІІ етапу Всеукраїнських
олімпіад з географії та економіки. З 2005 року
шкільний координатор Всеукраїнського інтерактивного природничого конкурсу
«Колосок».
Займаю активну громадську позицію – являюсь головою громадсько - активної
школи (ГАШ), депутатом сільської ради, членом громадської організації
Українське козацтво, учасницею фольклорного ансамблю села «Калиновий кут».
Науково-методична діяльність
Педагоги не можуть успішно когось учити, якщо в цей же час ретельно не вчаться самі.
Алі Апшероні
Відомості про підвищення кваліфікації
Ø грудень 2004 – проблемно-тематичні
кури «Інформаційні та комунікаційні технології
в освіті».
Ø лютий 2007 – проблемо -
тематичні курси «Особливості викладання курсу «Основи економіки» та пройшла
підвищення кваліфікації за індивідуальною програмою «Географія».
Ø вересень 2009 – авторські курси
підвищення кваліфікації Довганя А.І.
Совенка В.В. «Методика розв’язування задач з географії та основ
економіки».
Ø лютий 2012 – навчалася на курсах
підвищення кваліфікації вчителів історії та правознавства за інтегрованою
програмою ( додатково вчителів київщинознавства.
Ø січень 2014 – навчання на курсах
підвищення кваліфікації вчителів географії (додатково вчителів природознавства)
План самоосвіти
- Перший етап – установчий, передбачає створення певного настрою до самоосвітньої роботи; вибір мети роботи, виходячи з науково-методичної теми (проблеми) закладу; формування особистої індивідуальної теми, осмислення послідовності своїх дій.
- Другий етап – навчаючий, знайомство з психолого-педагогічною та методичною літературою з обраної проблеми освіти. Ознайомлення з нормативними документами освіти.
- Третій етап – практичний, нагромадження педагогічних фактів, їх добір та аналіз, впровадження в навчально-виховний процес інноваційних ехнологій.
- Четвертий етап – теоретичне осмислення, аналіз і узагальнення нагромадження педагогічних фактів. Виступи на методичних засіданнях, проведення відкритих уроків та виховних заходів.
- П’ятий етап – підсумково-контрольний, підбиття підсумки своєї самоосвітньої роботи, узагальнити спостереження, оформити результати. При цьому головним виступає опис проведеної роботи й установлених фактів, їх аналіз, теоретичне обґрунтування результатів, формулювання загальних висновків та визначення перспектив у роботі.
Творчі здобутки
ü Авторська програма краєзнавчого гуртка «Моє село»
ü Авторська програма факультативного курсу «ПіснеЗнайка» про Всесвіт та
оболонки Землі»
ü Посібник «Методичні рекомендації до впровадження в навчально-виховний
процес школи ІІ ступеня МТП «ПіснеЗнайка»
ü Проект «Використання краєзнавчих матеріалів на уроках історії та
київщинознавства»
ü Авторська програма виховної роботи «Зростаємо на традиціях народу»
ü Автор моделі учнівського самоврядування Шкільне козацьке товариство(Статут
та структура шкільного козацького товариства)
ü Сценарії свята «Посвята в козаки»,
виховних заходів «Ми козацького роду діти», «Козацькому роду нема переводу»,
конкурсів «Супер козачок», «Супер козак».
Співпраця з колегами
- засідання МО
- голова РМО вчителів географії;
- керівник районного майстер-клас «Впровадження МТП «ПіснеЗнайка» в школі ІІ ступеня»
- координатор шкільної творчої групи з впровадження МТП «ПіснеЗнайка»в навчально-виховний процес Новосілківської ЗОШ І-ІІІ ступенів;
- районні та обласні семінари географії;
- робота в ООЗО за проектом «Гармонія інтелекту та здоров’я «ПіснеЗнайка»»
- дистанційні інтернет-курси та активне спілкування з одногрупниками-педагогами Київської області;
- творчі зустрічі з педагогами Київщини, що впроваджують в навчально-виховний процес МТП «ПіснеЗнайка;
- обмін досвідом роботи по використанню МТП «ПіснеЗнайка» на курсах
- підвищення кваліфікації в КОІПОПК
Науково-методична проблема над якою працюю:
ФОРМУВАННЯ НАВЧАЛЬНО-ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
НА УРОКАХ ГЕОГРАФІЇ
ЧЕРЕЗ ВИКОРИСТАННЯ ТВОРЧИХ ПРОЕКТІВ ТА
МТП “ПІСНЕЗНАЙКА”
«Учитель – це той же вчений, але у своїй особистій лабораторії, де він, всебічно вивчаючи учнів, невпинно творить, щоденно веде пошуки найдосконаліших методів проектування доль і душ людських»
Борис Патон
Школа – це найпотужніший механізм
держави. Держава ставить перед школою завдання виховати нового, компетентного,
мобільного адекватного та культурного
випускника. Сьогодні освіта не просто сума знань, умінь та навичок, а
складний процес становлення особистості,
здатної до самовдосконалення, яка прагне реалізувати себе через набуті знання,
яка спроможна змінити світ на краще.
Для вирішення освітніх проблем
оперативно впроваджуються в навчальний процес новітні педагогічні технології,
які мають передбачати розкриття творчого, духовного, культурного та інтелектуального потенціалу як учителя,
так і учня.
У психолого-педагогічній
літературі визначено, що нововведення – це комплексний процес створення,
поширення та використання нового педагогічного засобу для якісно кращого
задоволення вже відомих суспільних потреб. Процес його впровадження в окремому
навчальному закладі переслідує мету підвищення результативності
освітньо-виховної діяльності.
За Л.Даниленко, ядром та основою будь-якої
інновації є нова ідея; її джерелом – дослідницька діяльність науковця або
пошукова практика вчителя, керівника; носієм інновації є творча особистість,
експериментатор, дослідник.
Новаторському педагогічному
досвіду властиві оригінальність, новизна, робота по вдосконаленню форм, методів
і прийомів навчання.
Отже, «Інновація» - нововведення,
новий підхід до певного процесу, явища; створення чогось якісно нового або
використання старого з іншою метою. Інновацію можна розглядати як процес чи
відповідну діяльність і продукт цієї
діяльності. А інноваційні педагогічні
технології як процес – це «цілеспрямоване, систематичне й послідовне
впровадження в практику оригінальних, новаторських способів, прийомів
педагогічних дій і засобів, що охоплюють цілісний навчальний процес від
визначення його мети до очікуваних результатів.
Як вирішити для себе, що вибрати в систему своєї роботи,
яку з новітніх технологій найкраще застосувати? Відповідь на ці питання шукають
і молоді, і досвідчені педагоги. Зрозуміло, що
неможливо використовувати відразу всі відомі інновації, але й вибір
зробити нелегко, адже в цілому всі вони направлені на пізнавальну і
творчу діяльність учнів, на розвиток самостійності, на формування особистості з
новим рівнем свідомості.
Для будь-якого нововведення
необхідна відповідна матеріальна база, підготовленість педагога, бажання
працювати і творити. Коли вчитель «озброєний», тоді його чекають і успіх, і визнання,
і результативність його професійної діяльності.
Цінність досвіду впровадження
інноваційних технологій у процесі викладання географії полягає в можливості
удосконалити, урізноманітнити сучасний урок, зробити цікавою і змістовною
позакласну роботу, досягти успіху у засвоєнні географічних знань.
В основу власного досвіду
покладено впровадження в шкільну географію окремих, на мій погляд, найбільш
ефективних на сьогодні новітніх технологій – навчальне проектування,
особистісно орієнтована педагогіка, МТП «ПіснеЗнайка», які використовую у
взаємозв’язку та тісній підтримці з інформаційними технологіями.
«Учитель – актор, але його слухачі й глядачі не аплодують йому. Він – скульптор, але його праці ніхто не бачить. Він – лікар, але його пацієнти рідко дякують йому і не завжди хочуть лікуватися. Де ж йому взяти сили для щоденного натхнення? Лише в самому собі, лише в підтримці всього суспільства, у повазі суспільства до нього, учителя. Буденщина заполонила його – план, журнал, оцінки, батьки, директор, інспектори, несуттєві розмови в учительській… А йому треба все це залишити біля порога класу та увійти до дітей із піднесено налаштованою душею…»
(Симон Соловейчик Вечная радость: очерки жизни и школы, 1986)
Учитель готується до свого
найкращого уроку все життя. Для
учнів цікавий урок, коли вони не помічають плину часу, коли він проходить на
одному диханні, коли хочеться ще. Проведення та організація уроку
залежить від рівня підготовленості педагога. Учитель має бути невичерпаним
джерелом знань для дитини, від компетентності вчителя залежить також і
дисципліна в класі. Перший показник «успішного» вчителя – тиша в класі під час
передання ним нових знань, коли, як кажуть, чується дихання сусіда по парті,
коли в дітей горять оченята, а дзвінок на перерву зустрічає незадоволене
«У-у!».
Створити ефективний і змістовний
урок неможливо без творчого пошуку, без натхнення. Роль педагога – організувати
процес навчання, урізноманітнюючи свій педагогічний арсенал з урахуванням
можливостей кожної дитини. В своїй роботі
намагаюся створити для кожного
учня ситуацію успіху, щоб дати дитині віру в себе, простягнути їй руку
допомоги, відкрити для неї своє серце.
Для всіх не секрет, що в
маленькій сільській школі не дуже великий вибір обдарованих та здібних дітей.
Кожному з педагогів за щастя працювати з таким учнем. Та чи зможе одна
дитина показати в однаковій мірі
результативність з усіх базових дисциплін? В неї є здібності, але обдарованість
і талант – це ще не все. Потрібно створити умови для його розквіту, потрібно
повірити в нього, допомогти йому. Талант плюс праця, постійно направлена на
розвиток учня в певному напрямку – ось формула успіху.
Творчий
потенціал особистості зростає за рахунок науково-дослідницької діяльності. Маю
досвід, коли «опосередкована» учениця 10 класу досягла особистого успіху під
час підготовки дослідницької роботи в МАН з теми «Рекреаційні ресурси України».
Дівчинка була не впевнена в собі, не вміла виступати перед аудиторією і взагалі
була вражена моєю пропозицією зайнятися дослідницькою роботою. І, заради
справедливості, хочу відмітити, що її невпевненість і страх перед невідомим
таки далися в знаки під час виконання традиційної для МАН контрольної роботи –
результат бажав кращого. Але учениця, ніби отримала нові крила, стала ініціативнішою,
стараннішою, вона придумала як зробити захист цікавішим – ми разом із нею
створили буклет і карту «Рекреаційних ресурсів України», для оформлення якої
ввели свої умовні позначення. Перед
захистом МАН було проведено цілий ряд лекційних повідомлень в різних класах з
даної тематики. Учні ставили дослідниці запитання, давали поради, що допомогло
пройти останній рубіж - захист роботи на
достойному рівні.
В індивідуальному підході до
кожного учня використовую механізми «учень - учень», «учень - учитель». Суть
цього механізму виражається у взаємоперевірках географічних диктантів та тестів
під час актуалізації ЗУН чи на етапі закріплення нового матеріалу. Крім того,
добре спрацьовує схема, коли кожен учень може підійти до вчителя під час
виконання завдань чи до свого товариша для консультації, але без ручки і
зошита, тому що важливо зрозуміти пояснення, а не скопіювати відповідь. На
уроці створюється атмосфера підтримки, таким чином клас стає полем діяльності,
а не її суб’єктом. Так справджується лозунг: «Навчаючи інших – навчаєшся сам!».
Комфортним для мене та моїх учнів
є групове навчання, коли формуються невеликі робочі групи для вирішення
конкретних проблемних завдань під час уроку, створення невеликих проектів в
ході вивчення відповідних тем чи організації та проведення рольових географічних
ігор. Для отримання позитивного
результату звертаю велику увагу на правильне формування робочих груп.
Намагаюся, щоб кожен учасник групи в своєму розвитку не відставав від іншого
більше ніж на один крок у можливостях інтелекту та розвитку. Таким чином, переслідую
мету, щоб знання, вміння, практичні навички та способи мислення, сформовані в
навчально-пізнавальній діяльності школяра, допомагали йому персоналізуватися в
класному колективі, серед друзів, однолітків, а також вчителів та батьків. В результаті - самий
«нездібний» учень, досягаючи успіху, зможе пристосуватися до нових, більш
високих вимог, не відчуваючи дискомфорту: він не буде вважати їх такими
нездоланними та недосяжними для себе. Зміна діяльності, поділ учнів на групи на заняттях
–все це направлено на створення умов для індивідуального розвитку кожного учня.
Як чинник розвитку однієї з
особистісних якостей учня виступає самостійна діяльність учнів. Видатні
педагоги зазначали, що людина, яка не вміє самостійно вчитися, а тільки засвоює
те, що їй дає вчитель, мало на що придатна. Важливо все, що розвиває творчу
думку школярів, привчає їх мислити й діяти самостійно. В своїй роботі
використовую самостійні роботи, ставлю перед учнями проблемні завдання, які
потребують пошуку, творчого підходу, виявлення ініціативи, терпіння. Правильно
застосована самостійна робота сприяє формуванню самостійності, як риси
характеру, виробляє здатність відповідати за результати праці. Вважаю, що
самостійні роботи не повинні перевантажувати дітей, вони мають бути цікавими,
носити пошуковий характер, розвивати творчі здібності школярів. На мій погляд
цікавим є пропозиція учням самостійно вивчити новий матеріал. В цьому випадку
ефективність самостійної роботи значною мірою залежить від способу постановки
завдання.
Часто на уроках використовую
рольову гру, як інтерактивну технологію. Визначаю групи учнів і кожній з них
ставлю конкретну мету. Наприклад, при вивченні природної зони учні проводять
дослідження окремих характерних ознак у ролі фахівців - геологів, кліматологів,
біологів, гідрологів. Тому що с амостійно
реалізувати свої можливості - означає творчо діяти. І саме участь в творчому
процесі веде до особистісного зростання кожної дитини.
Виявити
свою ініціативу і творчість допомагає проектне навчання. Створюючи проект, учні
не просто розв’язують проблемну ситуацію, а й готують кінцевий продукт своєї
праці, яким можуть бути, наприклад, учнівські презентації, рекламні буклети,
газети, альбоми. Саме в процесі створення і реалізації проектів учні відчувають
себе справжніми творцями. Так, учням 5 класу, під час вивчення теми «Всесвіт»,
пропоную створити проект «Фантастичні планети». Кожен учень презентує свою
фантастичну планету, пояснює причину її виникнення, складає розповідь про її
жителів та умови їх існування.
Великий російський письменник Лев Толстой
підкреслював: «Якщо учень у школі не навчився сам нічого «творити», то в житті
він завжди тільки наслідуватиме, копіюватиме».
Один з найкращих шляхів
підвищення ефективності сприйняття навчального матеріалу, а також залучення
школярів до розвитку самостійної, пошукової, науково-дослідницької діяльності –
органічне поєднання традиційних засобів навчання з використанням сучасних навчально-наочних
посібників, що містять в собі курс відео уроків та мультимедійних презентацій.
Свої узагальнюючі уроки проводжу з використанням власних презентацій. Такі уроки подобаються учням, вони допомагають
більш продуктивно повторити та закріпити знання дітей з відповідної теми. Постійно в хід уроку намагаюся додати цікаві відеоматеріали,
використовую мультимедійні підручники.
Щоб підготувати молоде покоління
до повноцінного життя в інформатизованій державі, націлюю дітей на активну
роботу в мережі Інтернет, тому що вже сьогодні він стає основним підручником
учня. Доторкнутися
до знання в сучасному інформаційному світі – це не проблема. Проблема в тому,
щоб навчити школярів творчої культури
пошуку знань. Саме успішність подальшого життя сучасного випускника школи
прямим чином залежить не тільки від набутої в школі спроможності працювати з
різними носіями знання та взаємодії з партнерами в процесі його застосування,
але й з умінням активно застосовувати набуті знання на практиці.
У даний час одна із сучасних проблем у
системі освіти, яка вимагає розв’язання, пов’язана зі здоров’ям школярів. Тому
діяльність учителя орієнтована на впровадження здоров язберігаючих та оздоровчих технологій.
З 2006 року
активно впроваджую в навчально-виховний процес
музико-терапевтичну технологію «ПіснеЗнайка», яка сьогодні вирізняється серед
оригінальних педагогічних технологій своїм підходом до процесу навчання. МТП
заснована на лікувальних властивостях пісні та музики, тому і передбачає оздоровлення дитини, психоемоційну
корекцію поведінки школяра в класному колективі.
Виявлено, що музика вводить у
спеціальний стан релаксації, коли мозок найвідкритіший для сприйняття
інформації – це стан «розслабленого усвідомлення». Саме тому «ПіснеЗнайка»
допомагає сприймати почуте і запам’ятати його швидше, ніж всі інші методи
вивчення і засвоєння знань.
Для більш продуктивного використання
можливостей «ПіснеЗнайка» мною розроблена програма факультативу «ПіснеЗнайка»
про Всесвіт та оболонки Землі» для учнів 5-6 класів, який затверджено і рекомендовано до використання в навчальних закладах
області науково - методичною радою КОІПОПК ( протокол №8 від 26 листопада 2009
року).
Програма розрахована на безстресове навчання і запроваджується для поглибленого
вивчення окремих тем з курсу «Природознавство» (5 клас) та «Загальна географія»
(6 клас). Програма спирається на матеріали енциклопедії в двох частинах МТП
«ПіснеЗнайка» відео та аудіо дисків, використання яких несе задоволення від
навчання, гармонію в стосунках між вчителем і учнями, забезпечує
морально-етичне і естетичне виховання школярів.
Також розробила методичні рекомендації, презентації до
занять, ряд відкритих показових занять, які представлялися під час роботи ОЗО з
теми «Гармонія інтелекту та здоров’я «ПіснеЗнайка»». В 2011 році підготувала і
подала на науково - методичну раду КОІПОПК посібник «Методичні рекомендації по
використанню МПТ «ПіснеЗнайка» в школі ІІ ступеня». Посібник представлено
на обласній виставці «Освіта Київщини: творчі здобутки,
перспективні педагогічні ідеї та технології».
В
березні 2009 року прийняла активну участь в науково-практичному тренінгу для
слухачів обласної творчої групи «Ініціатива» – «Впровадження
музико-терапевтичної педагогіки «ПіснеЗнайка» в умовах сільської школи», який
було проведено на базі школи. В школі очолюю творчу групу вчителів, яка працює
над реалізацією завдань та провідних ідей оздоровчого музико-педагогічного
проекту «Гармонія інтелекту та здоров’я» в умовах сільської школи. Досвід
творчої групи було представлено на Всеукраїнській виставці інноваційних
педагогічних технологій в місті Києві. В складі творчої групи постійно проводжу
роботу по обміну досвідом серед колег району. З 2014 року очолюю майстер-клас
вчителів географії району «МПТ «ПіснеЗнайка» в школі ІІ ступеня».
29 січня 2009 року прийняла
участь в науково-методичному семінарі для методистів, які координують роботу
вчителів початкових класів, голів методобєднань та методистів дошкільної освіти
«Впровадження медико-педагогічної технології «ПіснеЗнайка» у навчально-виховний
процес початкової школи» в м. Біла Церква.
18 квітня 2012 року брала участь в
проведенні практичних занять на курсах підвищення кваліфікації вчителів
початкових класів КОІПОПК.
26 жовтня 2012 року презентувала досвід роботи
з використання МПТ «ПіснеЗнайка» в школі ІІ ступеня на традиційному заході
видавництва «Шкільний світ» в будинку вчителя в м. Києві в рубриці «Калейдоскоп
ідей», приуроченій до Дня початкової освіти. За презентацію досвіду роботи
нагороджена дипломом видавництва «Шкільний світ».
В 2014 році подала матеріали до навчального посібника «Використання
здоров’я зберігаючих технологій у навчанні природничих предметів» над яким
працювали педагоги Київщини під керівництвом методиста КОІПОПК Дишлеваї І.М.
В
2010 році прийняла участь в обласному турі конкурсу «Учитель року в номінації
географія». За результатами конкурсу увійшла в шестірку кращих педагогів
області. В 2014 році прийняла участь в роботі журі ІІ етапу Всеукраїнського
конкурсу «Вчитель року номінація «Географія».
Тісно
співпрацюю з колегами – учителями географії району. Постійно обмінююсь досвідом
роботи . Так в жовтні 2008 року на базі Новосілківської ЗОШ І-ІІІ ступенів було
проведено районний семінар-практикум вчителів географії по темі «Формування
самостійних вмінь і навичок в оволодінні теоретичними і практичними знаннями на
уроках географії». З 2009 по 2013 рік
очолювала районне методичне об’єднання вчителів географії. з 2014 року керую
районним майстер-клас вчителів географії.
Продовжую
працювати над поповненням власної методичної скарбнички . Так співпрацювала з
колективом вчителів географії та природознавства області під керівництвом
методиста КОІПОПК Совенка В.В. по створенню дистанційного курсу з
природознавства. Розробила творчі завдання по темі «Небесні тіла».
Велику увагу приділяю роботі з обдарованими дітьми. В
2008 році прийняла участь в конкурсі МАН (номінація «економічна географія»). На
конкурсі було представлено роботу учениці 10 класу Лещенко Тетяни «Рекреаційний
комплекс України. Проблеми та перспективи»
В
2011 році прийняла участь у Всеукраїнському конкурсі «Творчий вчитель –
обдарована дитина». На конкурс була представлена творча робота учениці 5 класу
Харченко Анастасії «Пластилінові планети», яка стала переможцем в номінації
«Розвивальний урок».
З
2005 року мої учні постійно приймають участь у Всеукраїнському інтерактивному
конкурсі «Колосок».
«Золоті колоски»: 2005 – 1; 2009 – 2; 2010 – 2; 2011 – 1; 2012 – 3; 2013-2; 2014 – 24; 2015 – 3.
«Срібні колоски»: 2006 – 1;
2007 – 5; 2009- 4; 2011 – 14; 2012 – 14; 2013 -12; 2014 – 11; 2015 – 17.
Як шкільний координатор Всеукраїнського
природничого інтерактивного конкурсу «Колосок» за активну роботу з обдарованими
дітьми в 2010 році нагороджена Грамотою
відділу освіти Макарівської райдержадміністрації та грамотами ЛМГО «Львівський інститут
освіти» в 2014 та 2015 роках.
За
результатами ІІ Всеукраїнського етапу олімпіад з базових дисциплін починаючи з
2005 року мої учні входять в число призерів:
2005 – 2006 – ІІІ
м з- основи економіки ( Шмигора Павло, 10 кл.)
ІУ м. -
географія (Крижак Оксана, 9 кл.)
2006-2007 –ІІІ м.
– географія (Матат Вікторія, 9 кл.)
ІУ м. – географія
(Шмигора Павло, 11 кл.)
2007-2008 – ІІІ м.
– основи економіки (Прохоров Кіріл, 11 кл.)
2008-2009 – ІІІ м. –географія (Василенко Анастасія, 10
кл.)
ІУ м. –географія (Матат Вікторія, 11 кл.)
ІУ м. – географія (Поліщук Юрій, 9 клас0
2009-2010 – І м. – географія (Крижак Владислав, 7 кл.)
2010-2011 – Ім. – географія ( Баленко Марина, 8 клас)
ІІ м. – географія (Шинкаренко Тетяна, 9 кл.)
2011-2012 – І м. – географія ( Баленко Марина, 9 клас)
І м. – географія
(Приймаченко Ірина, 11 клас)
2014-2015 – І м – географія (Тимошенко Денис , 8 клас)
ІІ м – географія (Мелещенко
Максим , 9 клас)
За
підготовку переможців ІІ (районного етапу) Всеукраїнських олімпіад з
географії нагороджена подяками відділу
освіти Макарівської районної державної адміністрації. В 2015 році працювала в
складі журі по перевірці робіт ІІІ етапу Всеукраїнських олімпіад з географії.
Розробила
виховну програму з національно-патріотичного виховання для учнів 5-7 класів «Зростаємо на традиціях українського
народу», програму краєзнавчого гуртка «Моє село».
В
2010 році прийняла участь у Всеукраїнському конкурсі методичних моделей
виховного процесу «Виховати особистість» в номінації «Учитель
загальноосвітнього закладу», де було представлено авторську програму виховної роботи для 5-7
класів «Зростаємо на традиціях українського народу» за що, наказом № 52 від
18.11. 2010 року, нагороджена Дипломом
Міністерства освіти та науки України.
Була
одним із реорганізаторів системи учнівського самоврядування в Новосілківській
ЗОШ І-ІІІ ступенів. Досвід роботи шкільного козацького товариства імені Мазепи
представлено на обласній педагогічній виставці «Освіта Київщини: творчі
здобутки, перспективні педагогічні ідеї та технології» та занесений до
анотованого каталогу. Розроблені мною матеріали
– Статут ШКТ, сценарії свят «Посвята у козаки», «Ми козацького роду діти,
«Козацькому роду нема переводу» взяли участь в конкурсі систем самоврядування в
школах області. За визначні особисті заслуги у відродженні козацького способу
життя нагороджена подякою Верховного отамана Міжнародної громадської
організації «Українське козацтво».
В
2013 році брала участь в семінарі з проблем морального виховання учнів і
методів роботи з батьками, який проводився Всеукраїнською громадською
організацією «Міжнародний шкільний проект» в м. Біла Церква. Сьогодні
впроваджую елементи програми «Родинна твердиня» в рамках роботи клубу
турботливих батьків Новосілківської ЗОШ І- ІІІ ступенів для батьківського
всеобучу з елементами тренінгу.
Будова
інтелекту і структура мозку у кожної дитини різна, і тому всі вчаться
по-різному, і кожен візьме щось своє з одного й того ж уроку. Моє завдання - відшукати найкращі
прийоми і методи навчання, аби полегшити процес учіння і засвоєння знань
учнями.
Василь Сухомлинський відзначав:
«Один із секретів педагогічної творчості й полягає в тому, щоб збудити в
учителя інтерес до пошуку, до аналізу власної роботи, Хто намагається
розібратися в хорошому й поганому на своїх уроках, у своїх взаєминах з
вихованцями, той уже досяг половини успіху.»
Справді, щоб досягти педагогічної
творчості, потрібно глибоко аналізувати свою навчально-педагогічну діяльність,
шукати нове, відтворювати даремно забуте старе, шукати шляхи подолання
труднощів, а не падати у відчай при першій невдачі. В роботі керуюся перевіреними
істинами – коли дитина вірить в себе і свої здібності, в ній прокидається
інтерес до пізнання. Моє головне покликання – створити всі умови для розвитку
творчого потенціалу учня, пробудити інтерес до навчання
Науково-методична діяльність
Крижак Тетяна Федорівна
В Новосілківській загальноосвітній школі працюю з 2001 року
Стаж педагогічної роботи – 16 років
Кваліфікаційна категорія – вища
Педагогічне звання – вчитель-методист
Державні нагороди, відзнаки (рік нагородження)
v Почесна грамота відділу освіти Макарівської райдержадміністрації, 2004р.
v Подяка верховного отамана Міжнародної громадської організації «Українське козацтво», 2006 рік;
v Подяка виконавчого комітету Новосілківської сільської ради, 2006 рік;
v Почесна грамота відділу освіти Макарівської райдержадміністрації, 2006рік;
v Почесна грамота відділу освіти Макарівської райдержадміністрації, 2007рік;
v Грамота Макарівської райдержадміністрації, 2009 рік;
v Почесна грамота відділу освіти Макарівської райдержадміністрації, 2010рік;
v Грамота головного управління освіти і науки київської державної адміністрації, 2010 рік;
v Диплом головного управління освіти і науки, Київської державної обласної адміністрації, 2010 рік;
v Диплом міністерства освіти і науки України, інституту проблем виховання аккадемії педагогічних наук України. 2010 рік;
v Подяка відділу освіти Макарівської держадміністрації, 2010 рік;
v Подяка виконавчого комітету Новосілківської сільської ради, 2010 рік;
v Подяка відділу освіти Макарівської держадміністрації, 2011 рік;
v Подяка відділу освіти Макарівської держадміністрації, 2012 рік;
v Грамота головного управління освіти і науки Київської обласної державної адміністрації, 2012 рік;
v Диплом видавництва «Шкільний світ», газети Початкова освіта, 2012рік;
v Грамота Святошинського районованого товариства «Богунський полк Українського козацтва», 2013 рік;
v Подяка головного управління освіти і науки Київської обласної державної адміністрації,2014 рік;
v Грамота Львівської міської громадської організації «Львівський інститут освіти», 2014 рік;
v Грамота Львівської міської громадської організації «Львівський інститут освіти», 2015 рік.
Географічна наука покликана формувати комплексне уявлення про Землю, виховувати бережливе ставлення до природних ресурсів планети, любов до рідного краю.
В своїй педагогічній діяльності на перше місце ставлю завдання становлення ситуації успіху для всіх вихованців.
Мета – максимально розкрити творчий потенціал кожного учня.
Тактика – співпраця, основана на довірі та повазі до особистості.
Позиція вчителя – вміння зрозуміти індивідуальність, забезпечити умови для розвитку творчих здібностей.
В процесі викадання навчальних предметів та у виховній позакласній роботі активно впроваджую інноваційні педагогічні технології , що потребує усвідомлення вчителем необхідності інноваційної діяльності, готовності до творчості, до подолання невдач та перешкод.
Велике значення надаю пошукам шляхів полегшення і конфортного сприйняття програмового матеріалу, тому особливу увагу звертаю на здоров’я зберігаючі гармонійні методи навчання. Впроваджую в навчально-виховний процес школи ІІ ступеня МТП «ПіснеЗнайка», курс «Зелений пакет». Являюсь керівником творчої групи вчителів школи по впровадженню в навчальний процес здоров’ зберігаючої МТП «ПіснеЗнайка». Розробила програму факультативного курсу «ПіснеЗнайка» про Всесвіт та оболонки Землі», підготувала посібник «Методичні рекомендації до впровадження МТП «ПіснеЗнайка»в навчальний процес школи ІІ ступеня.
Приділяю належну увагу роботі з обдарованими та здібними дітьми. Мої учні призери ІІ етапу Всеукраїнських олімпіад з географії та економіки. З 2005 року шкільний координатор Всеукраїнського інтерактивного природничого конкурсу «Колосок».
Займаю активну громадську позицію – являюсь головою громадсько - активної школи (ГАШ), депутатом сільської ради, членом громадської організації Українське козацтво, учасницею фольклорного ансамблю села «Калиновий кут».
Науково-методична діяльність
Педагоги не можуть успішно когось учити, якщо в цей же час ретельно не вчаться самі.
Алі Апшероні
Відомості про підвищення кваліфікації
Ø грудень 2004 – проблемно-тематичні кури «Інформаційні та комунікаційні технології в освіті».
Ø лютий 2007 – проблемо - тематичні курси «Особливості викладання курсу «Основи економіки» та пройшла підвищення кваліфікації за індивідуальною програмою «Географія».
Ø вересень 2009 – авторські курси підвищення кваліфікації Довганя А.І. Совенка В.В. «Методика розв’язування задач з географії та основ економіки».
Ø лютий 2012 – навчалася на курсах підвищення кваліфікації вчителів історії та правознавства за інтегрованою програмою ( додатково вчителів київщинознавства.
Ø січень 2014 – навчання на курсах підвищення кваліфікації вчителів географії (додатково вчителів природознавства)
План самоосвіти
- Перший етап – установчий, передбачає створення певного настрою до самоосвітньої роботи; вибір мети роботи, виходячи з науково-методичної теми (проблеми) закладу; формування особистої індивідуальної теми, осмислення послідовності своїх дій.
- Другий етап – навчаючий, знайомство з психолого-педагогічною та методичною літературою з обраної проблеми освіти. Ознайомлення з нормативними документами освіти.
- Третій етап – практичний, нагромадження педагогічних фактів, їх добір та аналіз, впровадження в навчально-виховний процес інноваційних ехнологій.
- Четвертий етап – теоретичне осмислення, аналіз і узагальнення нагромадження педагогічних фактів. Виступи на методичних засіданнях, проведення відкритих уроків та виховних заходів.
- П’ятий етап – підсумково-контрольний, підбиття підсумки своєї самоосвітньої роботи, узагальнити спостереження, оформити результати. При цьому головним виступає опис проведеної роботи й установлених фактів, їх аналіз, теоретичне обґрунтування результатів, формулювання загальних висновків та визначення перспектив у роботі.
Творчі здобутки
ü Авторська програма краєзнавчого гуртка «Моє село»
ü Авторська програма факультативного курсу «ПіснеЗнайка» про Всесвіт та оболонки Землі»
ü Посібник «Методичні рекомендації до впровадження в навчально-виховний процес школи ІІ ступеня МТП «ПіснеЗнайка»
ü Проект «Використання краєзнавчих матеріалів на уроках історії та київщинознавства»
ü Авторська програма виховної роботи «Зростаємо на традиціях народу»
ü Автор моделі учнівського самоврядування Шкільне козацьке товариство(Статут та структура шкільного козацького товариства)
ü Сценарії свята «Посвята в козаки», виховних заходів «Ми козацького роду діти», «Козацькому роду нема переводу», конкурсів «Супер козачок», «Супер козак».
Співпраця з колегами
- засідання МО
- голова РМО вчителів географії;
- керівник районного майстер-клас «Впровадження МТП «ПіснеЗнайка» в школі ІІ ступеня»
- координатор шкільної творчої групи з впровадження МТП «ПіснеЗнайка»в навчально-виховний процес Новосілківської ЗОШ І-ІІІ ступенів;
- районні та обласні семінари географії;
- робота в ООЗО за проектом «Гармонія інтелекту та здоров’я «ПіснеЗнайка»»
- дистанційні інтернет-курси та активне спілкування з одногрупниками-педагогами Київської області;
- творчі зустрічі з педагогами Київщини, що впроваджують в навчально-виховний процес МТП «ПіснеЗнайка;
- обмін досвідом роботи по використанню МТП «ПіснеЗнайка» на курсах
- підвищення кваліфікації в КОІПОПК
Науково-методична проблема над якою працюю:
ФОРМУВАННЯ НАВЧАЛЬНО-ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ НА УРОКАХ ГЕОГРАФІЇ ЧЕРЕЗ ВИКОРИСТАННЯ ТВОРЧИХ ПРОЕКТІВ ТА МТП “ПІСНЕЗНАЙКА”
ПОРТФОЛІО ВЧИТЕЛЯ
«Учитель – це той же вчений, але у своїй особистій лабораторії, де він, всебічно вивчаючи учнів, невпинно творить, щоденно веде пошуки найдосконаліших методів проектування доль і душ людських»
Борис Патон
Школа – це найпотужніший механізм держави. Держава ставить перед школою завдання виховати нового, компетентного, мобільного адекватного та культурного випускника. Сьогодні освіта не просто сума знань, умінь та навичок, а складний процес становлення особистості, здатної до самовдосконалення, яка прагне реалізувати себе через набуті знання, яка спроможна змінити світ на краще.
Для вирішення освітніх проблем оперативно впроваджуються в навчальний процес новітні педагогічні технології, які мають передбачати розкриття творчого, духовного, культурного та інтелектуального потенціалу як учителя, так і учня.
У психолого-педагогічній літературі визначено, що нововведення – це комплексний процес створення, поширення та використання нового педагогічного засобу для якісно кращого задоволення вже відомих суспільних потреб. Процес його впровадження в окремому навчальному закладі переслідує мету підвищення результативності освітньо-виховної діяльності.
За Л.Даниленко, ядром та основою будь-якої інновації є нова ідея; її джерелом – дослідницька діяльність науковця або пошукова практика вчителя, керівника; носієм інновації є творча особистість, експериментатор, дослідник.
Новаторському педагогічному досвіду властиві оригінальність, новизна, робота по вдосконаленню форм, методів і прийомів навчання.
Отже, «Інновація» - нововведення, новий підхід до певного процесу, явища; створення чогось якісно нового або використання старого з іншою метою. Інновацію можна розглядати як процес чи відповідну діяльність і продукт цієї діяльності. А інноваційні педагогічні технології як процес – це «цілеспрямоване, систематичне й послідовне впровадження в практику оригінальних, новаторських способів, прийомів педагогічних дій і засобів, що охоплюють цілісний навчальний процес від визначення його мети до очікуваних результатів.
Як вирішити для себе, що вибрати в систему своєї роботи, яку з новітніх технологій найкраще застосувати? Відповідь на ці питання шукають і молоді, і досвідчені педагоги. Зрозуміло, що неможливо використовувати відразу всі відомі інновації, але й вибір зробити нелегко, адже в цілому всі вони направлені на пізнавальну і творчу діяльність учнів, на розвиток самостійності, на формування особистості з новим рівнем свідомості.
Для будь-якого нововведення необхідна відповідна матеріальна база, підготовленість педагога, бажання працювати і творити. Коли вчитель «озброєний», тоді його чекають і успіх, і визнання, і результативність його професійної діяльності.
Цінність досвіду впровадження інноваційних технологій у процесі викладання географії полягає в можливості удосконалити, урізноманітнити сучасний урок, зробити цікавою і змістовною позакласну роботу, досягти успіху у засвоєнні географічних знань.
В основу власного досвіду покладено впровадження в шкільну географію окремих, на мій погляд, найбільш ефективних на сьогодні новітніх технологій – навчальне проектування, особистісно орієнтована педагогіка, МТП «ПіснеЗнайка», які використовую у взаємозв’язку та тісній підтримці з інформаційними технологіями.
Основна частина
«Учитель – актор, але його слухачі й глядачі не аплодують йому. Він – скульптор, але його праці ніхто не бачить. Він – лікар, але його пацієнти рідко дякують йому і не завжди хочуть лікуватися. Де ж йому взяти сили для щоденного натхнення? Лише в самому собі, лише в підтримці всього суспільства, у повазі суспільства до нього, учителя. Буденщина заполонила його – план, журнал, оцінки, батьки, директор, інспектори, несуттєві розмови в учительській… А йому треба все це залишити біля порога класу та увійти до дітей із піднесено налаштованою душею…»
(Симон Соловейчик Вечная радость: очерки жизни и школы, 1986)
Учитель готується до свого найкращого уроку все життя. Для учнів цікавий урок, коли вони не помічають плину часу, коли він проходить на одному диханні, коли хочеться ще. Проведення та організація уроку залежить від рівня підготовленості педагога. Учитель має бути невичерпаним джерелом знань для дитини, від компетентності вчителя залежить також і дисципліна в класі. Перший показник «успішного» вчителя – тиша в класі під час передання ним нових знань, коли, як кажуть, чується дихання сусіда по парті, коли в дітей горять оченята, а дзвінок на перерву зустрічає незадоволене «У-у!».
Створити ефективний і змістовний урок неможливо без творчого пошуку, без натхнення. Роль педагога – організувати процес навчання, урізноманітнюючи свій педагогічний арсенал з урахуванням можливостей кожної дитини. В своїй роботі намагаюся створити для кожного учня ситуацію успіху, щоб дати дитині віру в себе, простягнути їй руку допомоги, відкрити для неї своє серце.
Для всіх не секрет, що в маленькій сільській школі не дуже великий вибір обдарованих та здібних дітей. Кожному з педагогів за щастя працювати з таким учнем. Та чи зможе одна дитина показати в однаковій мірі результативність з усіх базових дисциплін? В неї є здібності, але обдарованість і талант – це ще не все. Потрібно створити умови для його розквіту, потрібно повірити в нього, допомогти йому. Талант плюс праця, постійно направлена на розвиток учня в певному напрямку – ось формула успіху.
Творчий потенціал особистості зростає за рахунок науково-дослідницької діяльності. Маю досвід, коли «опосередкована» учениця 10 класу досягла особистого успіху під час підготовки дослідницької роботи в МАН з теми «Рекреаційні ресурси України». Дівчинка була не впевнена в собі, не вміла виступати перед аудиторією і взагалі була вражена моєю пропозицією зайнятися дослідницькою роботою. І, заради справедливості, хочу відмітити, що її невпевненість і страх перед невідомим таки далися в знаки під час виконання традиційної для МАН контрольної роботи – результат бажав кращого. Але учениця, ніби отримала нові крила, стала ініціативнішою, стараннішою, вона придумала як зробити захист цікавішим – ми разом із нею створили буклет і карту «Рекреаційних ресурсів України», для оформлення якої ввели свої умовні позначення. Перед захистом МАН було проведено цілий ряд лекційних повідомлень в різних класах з даної тематики. Учні ставили дослідниці запитання, давали поради, що допомогло пройти останній рубіж - захист роботи на достойному рівні.
В індивідуальному підході до кожного учня використовую механізми «учень - учень», «учень - учитель». Суть цього механізму виражається у взаємоперевірках географічних диктантів та тестів під час актуалізації ЗУН чи на етапі закріплення нового матеріалу. Крім того, добре спрацьовує схема, коли кожен учень може підійти до вчителя під час виконання завдань чи до свого товариша для консультації, але без ручки і зошита, тому що важливо зрозуміти пояснення, а не скопіювати відповідь. На уроці створюється атмосфера підтримки, таким чином клас стає полем діяльності, а не її суб’єктом. Так справджується лозунг: «Навчаючи інших – навчаєшся сам!».
Комфортним для мене та моїх учнів є групове навчання, коли формуються невеликі робочі групи для вирішення конкретних проблемних завдань під час уроку, створення невеликих проектів в ході вивчення відповідних тем чи організації та проведення рольових географічних ігор. Для отримання позитивного результату звертаю велику увагу на правильне формування робочих груп. Намагаюся, щоб кожен учасник групи в своєму розвитку не відставав від іншого більше ніж на один крок у можливостях інтелекту та розвитку. Таким чином, переслідую мету, щоб знання, вміння, практичні навички та способи мислення, сформовані в навчально-пізнавальній діяльності школяра, допомагали йому персоналізуватися в класному колективі, серед друзів, однолітків, а також вчителів та батьків. В результаті - самий «нездібний» учень, досягаючи успіху, зможе пристосуватися до нових, більш високих вимог, не відчуваючи дискомфорту: він не буде вважати їх такими нездоланними та недосяжними для себе. Зміна діяльності, поділ учнів на групи на заняттях –все це направлено на створення умов для індивідуального розвитку кожного учня.
Як чинник розвитку однієї з особистісних якостей учня виступає самостійна діяльність учнів. Видатні педагоги зазначали, що людина, яка не вміє самостійно вчитися, а тільки засвоює те, що їй дає вчитель, мало на що придатна. Важливо все, що розвиває творчу думку школярів, привчає їх мислити й діяти самостійно. В своїй роботі використовую самостійні роботи, ставлю перед учнями проблемні завдання, які потребують пошуку, творчого підходу, виявлення ініціативи, терпіння. Правильно застосована самостійна робота сприяє формуванню самостійності, як риси характеру, виробляє здатність відповідати за результати праці. Вважаю, що самостійні роботи не повинні перевантажувати дітей, вони мають бути цікавими, носити пошуковий характер, розвивати творчі здібності школярів. На мій погляд цікавим є пропозиція учням самостійно вивчити новий матеріал. В цьому випадку ефективність самостійної роботи значною мірою залежить від способу постановки завдання.
Часто на уроках використовую рольову гру, як інтерактивну технологію. Визначаю групи учнів і кожній з них ставлю конкретну мету. Наприклад, при вивченні природної зони учні проводять дослідження окремих характерних ознак у ролі фахівців - геологів, кліматологів, біологів, гідрологів. Тому що с амостійно реалізувати свої можливості - означає творчо діяти. І саме участь в творчому процесі веде до особистісного зростання кожної дитини.
Виявити свою ініціативу і творчість допомагає проектне навчання. Створюючи проект, учні не просто розв’язують проблемну ситуацію, а й готують кінцевий продукт своєї праці, яким можуть бути, наприклад, учнівські презентації, рекламні буклети, газети, альбоми. Саме в процесі створення і реалізації проектів учні відчувають себе справжніми творцями. Так, учням 5 класу, під час вивчення теми «Всесвіт», пропоную створити проект «Фантастичні планети». Кожен учень презентує свою фантастичну планету, пояснює причину її виникнення, складає розповідь про її жителів та умови їх існування.
Великий російський письменник Лев Толстой підкреслював: «Якщо учень у школі не навчився сам нічого «творити», то в житті він завжди тільки наслідуватиме, копіюватиме».
Один з найкращих шляхів підвищення ефективності сприйняття навчального матеріалу, а також залучення школярів до розвитку самостійної, пошукової, науково-дослідницької діяльності – органічне поєднання традиційних засобів навчання з використанням сучасних навчально-наочних посібників, що містять в собі курс відео уроків та мультимедійних презентацій. Свої узагальнюючі уроки проводжу з використанням власних презентацій. Такі уроки подобаються учням, вони допомагають більш продуктивно повторити та закріпити знання дітей з відповідної теми. Постійно в хід уроку намагаюся додати цікаві відеоматеріали, використовую мультимедійні підручники.
Щоб підготувати молоде покоління до повноцінного життя в інформатизованій державі, націлюю дітей на активну роботу в мережі Інтернет, тому що вже сьогодні він стає основним підручником учня. Доторкнутися до знання в сучасному інформаційному світі – це не проблема. Проблема в тому, щоб навчити школярів творчої культури пошуку знань. Саме успішність подальшого життя сучасного випускника школи прямим чином залежить не тільки від набутої в школі спроможності працювати з різними носіями знання та взаємодії з партнерами в процесі його застосування, але й з умінням активно застосовувати набуті знання на практиці.
У даний час одна із сучасних проблем у системі освіти, яка вимагає розв’язання, пов’язана зі здоров’ям школярів. Тому діяльність учителя орієнтована на впровадження здоров язберігаючих та оздоровчих технологій.
З 2006 року активно впроваджую в навчально-виховний процес музико-терапевтичну технологію «ПіснеЗнайка», яка сьогодні вирізняється серед оригінальних педагогічних технологій своїм підходом до процесу навчання. МТП заснована на лікувальних властивостях пісні та музики, тому і передбачає оздоровлення дитини, психоемоційну корекцію поведінки школяра в класному колективі.
Виявлено, що музика вводить у спеціальний стан релаксації, коли мозок найвідкритіший для сприйняття інформації – це стан «розслабленого усвідомлення». Саме тому «ПіснеЗнайка» допомагає сприймати почуте і запам’ятати його швидше, ніж всі інші методи вивчення і засвоєння знань.
Для більш продуктивного використання можливостей «ПіснеЗнайка» мною розроблена програма факультативу «ПіснеЗнайка» про Всесвіт та оболонки Землі» для учнів 5-6 класів, який затверджено і рекомендовано до використання в навчальних закладах області науково - методичною радою КОІПОПК ( протокол №8 від 26 листопада 2009 року). Програма розрахована на безстресове навчання і запроваджується для поглибленого вивчення окремих тем з курсу «Природознавство» (5 клас) та «Загальна географія» (6 клас). Програма спирається на матеріали енциклопедії в двох частинах МТП «ПіснеЗнайка» відео та аудіо дисків, використання яких несе задоволення від навчання, гармонію в стосунках між вчителем і учнями, забезпечує морально-етичне і естетичне виховання школярів.
Також розробила методичні рекомендації, презентації до занять, ряд відкритих показових занять, які представлялися під час роботи ОЗО з теми «Гармонія інтелекту та здоров’я «ПіснеЗнайка»». В 2011 році підготувала і подала на науково - методичну раду КОІПОПК посібник «Методичні рекомендації по використанню МПТ «ПіснеЗнайка» в школі ІІ ступеня». Посібник представлено на обласній виставці «Освіта Київщини: творчі здобутки, перспективні педагогічні ідеї та технології».
В березні 2009 року прийняла активну участь в науково-практичному тренінгу для слухачів обласної творчої групи «Ініціатива» – «Впровадження музико-терапевтичної педагогіки «ПіснеЗнайка» в умовах сільської школи», який було проведено на базі школи. В школі очолюю творчу групу вчителів, яка працює над реалізацією завдань та провідних ідей оздоровчого музико-педагогічного проекту «Гармонія інтелекту та здоров’я» в умовах сільської школи. Досвід творчої групи було представлено на Всеукраїнській виставці інноваційних педагогічних технологій в місті Києві. В складі творчої групи постійно проводжу роботу по обміну досвідом серед колег району. З 2014 року очолюю майстер-клас вчителів географії району «МПТ «ПіснеЗнайка» в школі ІІ ступеня».
29 січня 2009 року прийняла участь в науково-методичному семінарі для методистів, які координують роботу вчителів початкових класів, голів методобєднань та методистів дошкільної освіти «Впровадження медико-педагогічної технології «ПіснеЗнайка» у навчально-виховний процес початкової школи» в м. Біла Церква.
18 квітня 2012 року брала участь в проведенні практичних занять на курсах підвищення кваліфікації вчителів початкових класів КОІПОПК.
26 жовтня 2012 року презентувала досвід роботи з використання МПТ «ПіснеЗнайка» в школі ІІ ступеня на традиційному заході видавництва «Шкільний світ» в будинку вчителя в м. Києві в рубриці «Калейдоскоп ідей», приуроченій до Дня початкової освіти. За презентацію досвіду роботи нагороджена дипломом видавництва «Шкільний світ».
В 2014 році подала матеріали до навчального посібника «Використання здоров’я зберігаючих технологій у навчанні природничих предметів» над яким працювали педагоги Київщини під керівництвом методиста КОІПОПК Дишлеваї І.М.
В 2010 році прийняла участь в обласному турі конкурсу «Учитель року в номінації географія». За результатами конкурсу увійшла в шестірку кращих педагогів області. В 2014 році прийняла участь в роботі журі ІІ етапу Всеукраїнського конкурсу «Вчитель року номінація «Географія».
Тісно співпрацюю з колегами – учителями географії району. Постійно обмінююсь досвідом роботи . Так в жовтні 2008 року на базі Новосілківської ЗОШ І-ІІІ ступенів було проведено районний семінар-практикум вчителів географії по темі «Формування самостійних вмінь і навичок в оволодінні теоретичними і практичними знаннями на уроках географії». З 2009 по 2013 рік очолювала районне методичне об’єднання вчителів географії. з 2014 року керую районним майстер-клас вчителів географії.
Продовжую працювати над поповненням власної методичної скарбнички . Так співпрацювала з колективом вчителів географії та природознавства області під керівництвом методиста КОІПОПК Совенка В.В. по створенню дистанційного курсу з природознавства. Розробила творчі завдання по темі «Небесні тіла».
Велику увагу приділяю роботі з обдарованими дітьми. В 2008 році прийняла участь в конкурсі МАН (номінація «економічна географія»). На конкурсі було представлено роботу учениці 10 класу Лещенко Тетяни «Рекреаційний комплекс України. Проблеми та перспективи»
В 2011 році прийняла участь у Всеукраїнському конкурсі «Творчий вчитель – обдарована дитина». На конкурс була представлена творча робота учениці 5 класу Харченко Анастасії «Пластилінові планети», яка стала переможцем в номінації «Розвивальний урок».
З 2005 року мої учні постійно приймають участь у Всеукраїнському інтерактивному конкурсі «Колосок».
«Золоті колоски»: 2005 – 1; 2009 – 2; 2010 – 2; 2011 – 1; 2012 – 3; 2013-2; 2014 – 24; 2015 – 3.
«Срібні колоски»: 2006 – 1; 2007 – 5; 2009- 4; 2011 – 14; 2012 – 14; 2013 -12; 2014 – 11; 2015 – 17.
Як шкільний координатор Всеукраїнського природничого інтерактивного конкурсу «Колосок» за активну роботу з обдарованими дітьми в 2010 році нагороджена Грамотою відділу освіти Макарівської райдержадміністрації та грамотами ЛМГО «Львівський інститут освіти» в 2014 та 2015 роках.
За результатами ІІ Всеукраїнського етапу олімпіад з базових дисциплін починаючи з 2005 року мої учні входять в число призерів:
2005 – 2006 – ІІІ м з- основи економіки ( Шмигора Павло, 10 кл.)
ІУ м. - географія (Крижак Оксана, 9 кл.)
2006-2007 –ІІІ м. – географія (Матат Вікторія, 9 кл.)
ІУ м. – географія (Шмигора Павло, 11 кл.)
2007-2008 – ІІІ м. – основи економіки (Прохоров Кіріл, 11 кл.)
2008-2009 – ІІІ м. –географія (Василенко Анастасія, 10 кл.)
ІУ м. –географія (Матат Вікторія, 11 кл.)
ІУ м. – географія (Поліщук Юрій, 9 клас0
2009-2010 – І м. – географія (Крижак Владислав, 7 кл.)
2010-2011 – Ім. – географія ( Баленко Марина, 8 клас)
ІІ м. – географія (Шинкаренко Тетяна, 9 кл.)
2011-2012 – І м. – географія ( Баленко Марина, 9 клас)
І м. – географія (Приймаченко Ірина, 11 клас)
2014-2015 – І м – географія (Тимошенко Денис , 8 клас)
ІІ м – географія (Мелещенко Максим , 9 клас)
За підготовку переможців ІІ (районного етапу) Всеукраїнських олімпіад з географії нагороджена подяками відділу освіти Макарівської районної державної адміністрації. В 2015 році працювала в складі журі по перевірці робіт ІІІ етапу Всеукраїнських олімпіад з географії.
Розробила виховну програму з національно-патріотичного виховання для учнів 5-7 класів «Зростаємо на традиціях українського народу», програму краєзнавчого гуртка «Моє село».
В 2010 році прийняла участь у Всеукраїнському конкурсі методичних моделей виховного процесу «Виховати особистість» в номінації «Учитель загальноосвітнього закладу», де було представлено авторську програму виховної роботи для 5-7 класів «Зростаємо на традиціях українського народу» за що, наказом № 52 від 18.11. 2010 року, нагороджена Дипломом Міністерства освіти та науки України.
Була одним із реорганізаторів системи учнівського самоврядування в Новосілківській ЗОШ І-ІІІ ступенів. Досвід роботи шкільного козацького товариства імені Мазепи представлено на обласній педагогічній виставці «Освіта Київщини: творчі здобутки, перспективні педагогічні ідеї та технології» та занесений до анотованого каталогу. Розроблені мною матеріали – Статут ШКТ, сценарії свят «Посвята у козаки», «Ми козацького роду діти, «Козацькому роду нема переводу» взяли участь в конкурсі систем самоврядування в школах області. За визначні особисті заслуги у відродженні козацького способу життя нагороджена подякою Верховного отамана Міжнародної громадської організації «Українське козацтво».
В 2013 році брала участь в семінарі з проблем морального виховання учнів і методів роботи з батьками, який проводився Всеукраїнською громадською організацією «Міжнародний шкільний проект» в м. Біла Церква. Сьогодні впроваджую елементи програми «Родинна твердиня» в рамках роботи клубу турботливих батьків Новосілківської ЗОШ І- ІІІ ступенів для батьківського всеобучу з елементами тренінгу.
Будова інтелекту і структура мозку у кожної дитини різна, і тому всі вчаться по-різному, і кожен візьме щось своє з одного й того ж уроку. Моє завдання - відшукати найкращі прийоми і методи навчання, аби полегшити процес учіння і засвоєння знань учнями.
Василь Сухомлинський відзначав: «Один із секретів педагогічної творчості й полягає в тому, щоб збудити в учителя інтерес до пошуку, до аналізу власної роботи, Хто намагається розібратися в хорошому й поганому на своїх уроках, у своїх взаєминах з вихованцями, той уже досяг половини успіху.»
Справді, щоб досягти педагогічної творчості, потрібно глибоко аналізувати свою навчально-педагогічну діяльність, шукати нове, відтворювати даремно забуте старе, шукати шляхи подолання труднощів, а не падати у відчай при першій невдачі. В роботі керуюся перевіреними істинами – коли дитина вірить в себе і свої здібності, в ній прокидається інтерес до пізнання. Моє головне покликання – створити всі умови для розвитку творчого потенціалу учня, пробудити інтерес до навчання
Немає коментарів:
Дописати коментар